De winkel

Wijnkelder, wijnproeverijen, eigen import en vaste klantenkring

De winkel maakt een open en toegankelijke indruk (mede door de brede entree) en kleurstelling, doet ruim, fris en licht aan, maar straalt tegelijk ook gezelligheid uit. Een opmerkelijk aspect vormen de speciale wandschappen. De schappen lopen tot tegen het plafond voor het ruimtelijk effect en daaraan draagt ook bij dat de schappen ondieper zijn dan normaal. Dit geeft meer ruimte op de vloer. Een ander groot voordeel is dat je hierdoor met minder voorraad toch goed gevulde schappen kunt houden. Een ander belangrijk aspect van het interieur is de toonbank,, of beter gezegd het verkoopeiland dat centraal in de winkel is geplaatst. Hiervandaan is er een goed overzicht op de winkel.

Koopeiland Wittebol Wijn

Fraaie wijnkelder

Onder de zaak bevindt zich nog een flinke, fraaie wijnkelder. Dit verwacht je niet in een relatief modern winkelcentrum. Hij werd dan ook in 1970 speciaal aangelegd. Er liggen wijnen opgeslagen en er wordt van tijd tot tijd kleine proeverijen gehouden.

Proeverijen

Twee maal per jaar, in voor- en najaar, worden er grote wijnproeverijen gehouden. Ook organiseren wij regelmatig kleinschalige proeverijen in de winkel. Vind u het leuk om hier aan deel te nemen, schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

 

Eigen Import

Ook wordt er veel wijn geïmporteerd uit voornamelijk Frankrijk, maar ook Hongarijë en Oostenrijk. Voor de import uit Frankrijk is er een samenwerking (zonder dat er sprake is van een officiële ‘club’) met de collega’s Wijnandel van Zoolingen in Overveen, Frans Kraakman in Alkmaar, De Wijnrank in Amsterdam en Kooper in Den Haag onder de naam ‘Cercle du Vin’.

Klantenkring

Naast passanten mag wittebol Wijn zich verheugen in een groot aantal vaste klanten in een ruime regio. Tot de afnemers behoren ook verenigingen en horeca. Aan serviceverlening besteden Dirk en Linda veel zorg. Hiervoor staat een grote bestelwagen paraat. Verder kennen ze als service het leveren van glaswerk en dergelijke, voor zowel zakelijke evenementen als privéfeesten en de afspraak dat alleen moet worden betaald wat is gebruikt. Voor het binden van klanten worden zoals gezegd, proeverijen georganiseerd en worden er periodiek mailings via e-mail verstuurd.